You are currently viewing T JAK TOR . POWRÓT NA WŁAŚCIWE TORY.

T JAK TOR . POWRÓT NA WŁAŚCIWE TORY.

Jeżyki kontynuują swój projekt ,,Literkowe podróże po literaturze”, ,,wsiadając” tym razem do ,,Kolorowego pociągu” autorstwa Doroty Gellner, który był inspiracją nie tylko do artystycznych wrażeń, ale również głębokich przemyśleń o życiu. Dzieci wysłuchały wiersza, zamknęły oczy, wyobrażały sobie jak ten pociąg wygląda i namalowały tak, jak czuły, mieszając barwy.Jechały pociągiem po ,,torze” uważając, by z niego nie wypaść.Liczyły, odpinały, przyczepiały wagony używając liczebników porządkowych.Wybrały się także na wycieczkę na Dworzec PKP Konin gdzie gwar peronu, ciepło poczekalni i serdeczny uśmiech pani w kasie pozwolił się im na chwilę zatrzymać.Każdy podróżny przystaje na chwilę, by zebrać siły przed dalszą podróżą.Dworzec stał się metaforą podróży przez codzienne wyzwania. Każdy element tej scenerii – tor, peron, a nawet codzienne drobiazgi – nabierał symbolicznego znaczenia, podkreślając, że życie to nie tylko prosta droga, ale również szereg przystanków i momentów refleksji.Jeżyki wykonywały też ćwiczenia gimnastyczne. To właśnie one w prosty sposób pokazały, jak mimo trudności, potknięć można znaleźć siłę, aby się podnieść i jeszcze raz spróbować – wrócić na właściwe tory.Praktyczne zadania uczyły dzieci, by nie poddawać się w obliczu przeciwności, nie załamywać się tylko wstać i podejmować działania. Każde dziecko mogło na własnej skórze doświadczyć, jak ważna jest determinacja i wiara we własne możliwości.Niezależnie od przeciwności losu zawsze próbujmy wracać na właściwe tory.🙂

Plan daltonski

Od nauczania do uczenia się

Dodaj komentarz