krasnoludki
misiaki
jezyki
biedronki
smerfy

Przedszkole Nr 8 im. Janka Wędrowniczka w Koninie

Przedszkole Nr 8
im. Janka Wędrowniczka
ul. Przemysłowa 12, 62-510 Konin

tel: 63 242 48 07

Plan pracy


 PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNO-OPIEKUŃCZEJ
DLA GRUPY I - KRASNOLUDKI -
W ROKU SZKOLNYM 2016/2017

 

na miesiąc czerwiec 2017

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1.O czym marzą dzieci?

2. Jestem bezpieczny

3.O czym opowiada biedronka?

4.Kogo spotkała papuga?

5.Gdzie latem zobaczę ziemię, ogień, odę i powietrze?

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

• Rozumie, czym są marzenia, i potrafi o nich opowiadać.

• Uczy się szanować innych i ich wybory.

• Zna swoje możliwości i umiejętności i potrafi je wykorzystać w codziennych czynnościach.

• Porównuje wysokość osób i przedmiotów, dostrzega zmiany w swoim wyglądzie związane z dorastaniem.

• Obdarza innych uwagą, potrafi ocenić ich zachowanie w kategoriach dobra i zła.

• Zgodnie współpracuje z innymi i dąży do osiągnięcia wyznaczonego celu.

• Poznaje rośliny i zwierzęta podczas wycieczki na łąkę.

• Formułuje wypowiedzi o łące na podstawie wiersza.

• Klasyfikuje i przelicza elementy.

• Doskonali sprawność manualną, posługuje się nożyczkami.

• Ćwiczy pamięć wzrokową, łączy identyczne obrazki w pary.

• Poznaje cechy charakterystyczne pustyni i mieszkających tam zwierząt.

• Rozpoznaje i nazywa zwierzęta sawanny.

• Poznaje mieszkańców Afryki, uczy się szacunku i tolerancji wobec osób o odmiennym wyglądzie.

• Porównuje długość kilku elementów, opisuje je, stopniując przymiotniki.

• Poznaje swoją okolicę i zbiera materiały z wycieczki.

• Rozpoznaje i nazywa zamiany w przyrodzie charakterystyczne dla lata.

• Uczestniczy w zabawach badawczych związanych z powietrzem.

• Wie, jak bezpiecznie spędzać czas w pełnym słońcu.

• Poznaje hymn i barwy narodowe. Rozpoznaje kontur mapy Polski.

• Uczy się odpowiednio zachowywać podczas zwiedzania instytucji kulturalnych.

•Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.

• Przekezanie dzieciom wiedzy na temat zagrożeń oraz rozwijanie umiejętności ochrony w sytuacjach wystąpienia zagrożenia przemocą

• Wzmocnienie w dziecku przekonania, że ma prawo czuć się bezpiecznie,

• Podniesienie umiejętności identyfikacji sytuacji niebezpiecznych i zagrażających,

• Przekazanie dziecku informacji o konieczności mówienia o zagrażającej sytuacji,

Aktualizacja: 13 października 2017

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.